Hra just in time je úvodom do základných pojmov výroby: úloha zásob a lehôt, voľba poradia výroby, rozlišovanie medzi riadením výroby tlakom a ťahom. Hra poukazuje na nevyhnutnosť riešenia rôznych problémov, ktoré sa vyskytujú pri zavádzaní systému Just in Time: rýchla výmena nástrojov, redukcia porúch a eliminácia oneskorených dodávok, atď. Scenár hry simuluje každodennú prevádzku výrobného podniku. Treba vyhovieť zákazníkovi a zároveň znížiť zásoby. Incidenty narušujú výrobu. Vizuálne nástroje uľahčujú sledovanie zlepšovania produktivity a služieb zákazníkovi, ako aj znižovanie zásob.
::Ciele:
Vytvorením hry Kanban sme umožnili účastníkom, aby objavili mechanizmy a zákony plánovania v dielni.
Počas simulácie si skupina uvedomí viaceré kľúčové body:
Fungovanie Kanbanu a MRP a rozdiel medzi týmito dvoma metódami.
Základnú úlohu skracovania doby výmeny nástrojov pri zmenšovaní zásob a pri používaní riadenia výroby ťahom.
Dôležitú úlohu spoľahlivosti procesu výroby pri zmenšovaní zásob a používaní metódy Kanban.
Vzájomnú závislosť činností všetkých oddelení podniku pri hľadaní zlepšení v plánovaní ako aj úloha dodávateľov klientom.
::Komu je hra určená
Táto hra môže byť použitá pri vzdelávaní celého spektra profesií a funkcií (od výrobných pracovníkov cez stredné kádre až po vedenie).